Блокування Air Locker проти диференціалів підвищеного тертя (LSD)

У цій статті ми спробуємо відповісти на лист, який надійшов до нашого відділу:

Доброго дня,

У своїй статті "To Locker or Not to Locker", Ян Беллерт (Ian Bellert) зробив таке твердження: "Заводські диференціали підвищеного тертя (LSD), як правило, роблять саме те, що ви НЕ хочете, щоб вони робили - перекидають крутний момент на колесо, що буксує, яке не має нормального зчеплення з дорогою». Це докорінно неправильно. Звичайний вільний диференціал дійсно перекидатиме момент на буксуюче колесо. А диференціал підвищеного тертя, за визначенням, обмежує пробуксовування колеса та переводить момент на колесо з гарним зчепленням. Звичайно, повне блокування дозволяє жорстко розподілити момент 50/50 між колесами, проте навіть LSD набагато краще ніж відкритий диференціал..

Також, перш ніж остаточно здатися і застрягти, Ян міг зробити безлічі речей, які допомогли б йому подолати той крутий грязьовий підйом. Тиск в атмосфері 1,4 це занадто багато для подолання грязьового підйому. Якщо б він опустив тиск в колесах до 0,35-0,5 атмосфер, то зміг би акуратно подолати цей підйом. Ви не можете звичайно використовувати такий низький тиск на піску, де необхідна швидкість, але ви можете використовувати його в бруді, щоб неспішно піднятися на пагорб. Зниження тиску в колесах це один з найпростіших методів для таких ситуацій.

З повагою,
Стю

Здрастуйте Стю і велике спасибі, що підняли таку цікаву тему. Ми попросили Яна написати статтю для ARB, коли дізналися, що він установив блокування ARB Air Locker на свій Nissan Navara. Ми знали, що жоден з його попередніх автомобілів не був оснащений таким блокуванням, тому нам було дійсно дуже цікаво дізнатися про його думку.

Теоретично, що ви говорите про диференціали підвищеного тертя правильно. Однак, на практиці, все точно так, як це описав Ян. Ми регулярно демонструємо покупцям неспроможність LSD, якими оснащені їхні автомобілі із заводу. Ми піднімаємо одне заднє колесо на один дюйм над землею за допомогою домкрата, а потім намагаємось рушити з місця. Покупці бувають просто приголомшені, коли їхній повнопривідний позашляховик із заводськими блокуваннями стоїть без руху на домкраті, обертаючи вивішене колесо.

І вам не потрібно вірити нам на слово - журнал Australian 4WD Action зняв чудове відео на цю тему. Вони взяли три позашляховики Toyota LandCruiser Prado, один із заводськими блокуваннями підвищеного тертя (LSD), другий з електронною системою трекшн-контроль і третій із блокуваннями Air Lockers. Це відео чітко показує низьку ефективність LSD, навіть за умов «помірного» бездоріжжя. Ви можете подивитися це відео на нашому каналі на YouTube.

Що стосується ваших коментарів щодо тиску в колесах — те, що ви пропонуєте, є цілком поширеною практикою на змаганнях, спортивних автомобілях, обладнаних «бедлоками». Однак ми впевнені, що такі низькі значення тиску не є прийнятними для звичайного «сімейного» позашляховика із звичайними покришками. Ми передали ваше запитання спеціалісту, Стіву Вікерсу (Steve Vickers), генеральному менеджеру з продажу компанії Exclusive Tyres, яка є австралійським дистриб'ютором покришок Cooper Tyres та Mickey Thompson:

«Тиск в 0,35 атм. однозначно занадто низьке для звичайного позашляховика з покришками, не оснащеними бедлоками! На піску я почав з тиску 1,5 атм., поступово знижуючи до 1,2 або до 0,95, якщо вже дуже міцно застряг. І я би не став опускати тиск нижче цієї позначки. Тиск 0,35 атм. це вже зовсім крайній захід, коли питання стоїть ребром— наприклад, якщо ви застрягли на пляжі і на вас насувається прилив. У цьому випадку, після того як ви вибралися, необхідно негайно підняти тиск назад до прийнятних значень, так як при дуже низькому тиску існує реальна загроза сильного нагріву, що може призвести до повного виходу покришки з ладу або розбирання покришки; диска прямо на ходу. Навіть у бруді, такі значення тиску є екстремально низькими для покришок без бедлоків. Тут також висока ймовірність розбортування покришки та/або набивання піску, бруду, трави між бортом покришки та ободом диска. Якщо ви все потрапили в таку ситуацію, то вам необхідно обов'язково розбортувати колеса і ретельно почистити покришки і диски, щоб уникнути можливих проблем в майбутньому.»

Як резюме завжди існують велика кількість варіантів для виходу зі складної ситуації. Однак, жоден з них не є таким безпечним, швидким, простим та контрольованим, як встановлення блокування ARB Air Locker.

Matt Frost
(Відділ маркетингу)