Різниця між блокуванням ARB Air Locker та блокуванням центрального диференціала.

Ми часто стикаємося з тим, що люди плутають міжколісні блокування ARB Air Locker та міжосьове блокування центрального диференціала. Існує дуже поширене непорозуміння, що це те саме, проте, насправді, ці блокування досить сильно відрізняються, як за призначенням, так і за перевагами в русі.

Блокування центрального диференціала виконує схожу з блокуваннями ARB функцію, однак забезпечує рівний розподіл крутного моменту не між колесами однієї осі, а між передньою і задньою віссю автомобіля. Центральне блокування аж ніяк не може впливати на нерівномірний розподіл моменту між колесами однієї осі – це робота міжколісних блокувань ARB.

Примітка: на більшості автомобілів з повним приводом, що підключається (наприклад, з «ручними» хабами на передній осі) взагалі відсутній центральний диференціал, тобто. «Центр» у них завжди заблокований.

Діаграма праворуч допоможе вам краще уявити розташування диференціалів у повнопривідному автомобілі.

Декілька наочних прикладів:

  • Чи ви помічали, що коли ви відключаєте центральне блокування, то при підйомі на крутий ухил, передні колеса автомобіля починають пробуксовувати? Це відбувається тому, що при підйомі більша частина ваги автомобіля зміщена на задню вісь. Блокування центрального диференціала допоможе уникнути такої ситуації, вона не дасть моменту, що крутить, «втекти» на передню вісь.
  • При витягуванні причепа з човном із води на слизькій поверхні моноприводні автомобілі найчастіше починають буксувати правим колесом на провідній осі. Це з нерівномірним розподілом крутного моменту. Цей неприємний ефект можна усунути установкою міжколісного блокування ARB, яке змушує колеса крутитися рівномірно, з однаковою швидкістю.
  • Чи доводилося вам застрягати, коли одна сторона автомобіля знаходиться на нормальній поверхні, а інша на слизькій (наприклад, у бруді)? Без блокування ARB, втрата зчеплення з одного боку рівносильна втраті з обох боків. При блокуванні міжколісного диференціалу, у вас завжди залишається зчеплення з того боку, що знаходиться на гарній поверхні, і цього, як правило, достатньо, щоб нормально продовжувати рух.
  • Чи доводилося вам застрягати, при переїзді однією стороною автомобіля через бугор чи великий камінь? При цьому колесо, яке не знаходиться на бугрі найчастіше втрачає зчеплення і починає пробуксовувати. Це тому, що протилежне, підняте колесо штовхає автомобіль вгору, тим самим знижуючи зчеплення з іншого боку осі. Блокування диференціалу ARB Air Locker ніколи не допустить подібної ситуації і не дасть колесу буксувати, навіть якщо воно вільно висить у повітрі.
  • Чи ви стикалися з труднощами в керуванні автомобілем при спуску або підйомі на крутих ухилах? Це відбувається через те, що колеса постійно знаходяться в різній мірі зачеплення з поверхнею, що може призвести до пробуксування однієї сторони автомобіля. Такий спонтанний ефект може виявитися дуже небезпечним і викине вас на узбіччя в невідповідний момент. Блокування диференціалу ARB Air Locker допоможе вам при крутих спусках або підйомах, змушуючи колеса на одній осі крутитися з абсолютно однаковою швидкістю, що дозволяє автомобілю їхати прямо, а не "дрифтувати" дорогою.

Сподіваємося, що ця стаття внесе ясність у питання про відмінності між блокуванням центрального диференціалу та міжколісними блокуваннями ARB. Оскільки центральне блокування та міжколісні блокування встановлюються в абсолютно різних місцях, у вас завжди є можливість додати одне або два блокування ARB для роботи «у парі» з вашим центральним блокуванням, що забезпечить вашому авто максимальну прохідність.

Daniel Bongard
(Керівник інженерного відділу ARB)