Технічне обслуговування лебідки

Привіт ARB,

Я вже давно займаюся офф-роудом і встиг об'їздити зі своєю сім'єю всю країну. Але, як це не прикро, я досі не маю жодного уявлення про технічне обслуговування лебідки. Я знаю принципи роботи лебідки та маю великий досвід її використання, проте догляд за лебідкою ніколи не обговорювався ні на одних курсах, які я відвідував.

Я чув від своїх товаришів по клубу 4х4, що перед першим використанням лебідки необхідно повністю розмотати трос на всю довжину і потім намотати його назад на барабан. Також одні кажуть, що необхідно повністю розмотати трос і змастити його, інші стверджують, що змащувати не потрібно — «Та нічого йому не буде!». Перед тим, як почати використовувати мою нову лебідку, я хотів би отримати рекомендації щодо технічного обслуговування та регламенту такого обслуговування. Чи існують спеціалізовані майстерні з технічного обслуговування лебідок?

Скотт

Привіт Скотт,

Я дуже радий, що ви поставили це питання. Це той самий випадок, де вислів «Та нічого йому не буде» безперечно не є вірним.

Виходячи з нашої практики, лебідки в найжахливішому технічному стані це саме ті, які просто поставили і ніколи не обслуговували або, що ще гірше, ніколи не використовували. Вихід таких лебідок зі строю завжди є великим сюрпризом для непідготовленого користувача.

Існує безліч різних типів лебідок. Компанія Warn пропонує величезний асортимент, починаючи з лебідок для квадроциклів та позашляховиків та закінчуючи комерційними лебідками для евакуаторів та величезними, повністю захищеними від води, лебідками для військової промисловості. Коли ми говоримо про звичайних позашляховиків, то йдеться про електричні лебідки з двигуном постійного струму.

Перше і найважливіше - трос на вашій новій лебідці був встановлений на заводі таким чином, щоб виглядати акуратно і привабливо, проте він не має необхідного натягу. Якщо ви почнете користуватися лебідкою з тросом у такому стані, це неминуче призведе до того, що верхній шар троса проскочить вниз через вищі нижніх шарів, що не щільно прилягають. Це призведе до заплутування та псування троса, а також створить серію вузлів, які вкрай важко відновити.

Насамперед необхідно повністю розмотати трос до останнього шару (п'ять витків на барабані). Потім закріпіть гачок лебідки за дерево або інший автомобіль та увімкніть лебідку. УВАГА! Намотування троса необхідно проводити під навантаженням! Для цього вам необхідно або притримувати автомобіль на гальмах або скористатися ручним гальмом, щоб створити невелике, але відчутне зусилля. Змотуйте трос під таким навантаженням, періодично зупиняючись, щоб переконатися, що трос акуратно лягає на барабан.

Ця процедура детально розписана у посібнику користувача для вашої лебідки. Також цей матеріал доступний для завантаження на нашому сайті warn.com.ua.

Всі лебідки потребують регулярного чищення та технічного обслуговування, навіть не дивлячись на те, що пишуть у деяких посібниках користувача.

Немає нічого гіршого для лебідки, ніж простоювати без роботи. Лебідка це електромеханічне пристосування, яке постійно піддається впливу довкілля - мокне під дощем або на автомийці, забивається брудом у бродах або піском у дюнах.

Також лебідки для позашляховиків нагріваються під час роботи, а це означає, що потрібна система вентиляції для відведення гарячого повітря. Через ці вентиляційні канали може потрапляти вода, яку необхідно регулярно видаляти з корпусу лебідки. Якщо цього не робити, виникає корозія внутрішніх деталей лебідки, що рано чи пізно призводить до заклинювання барабана або гальмівного механізму. Тому, після кожного занурення у воду, чи то брід, чи просто автомийка, необхідно якнайшвидше попрацювати лебідкою, для того, щоб нагріти її і висушити воду в корпусі.

Ця нехитра процедура дозволить вам продовжити життя лебідки та мінімізувати витрати на можливий великий ремонт. Незважаючи на це, рекомендується повністю розбирати та чистити механізм лебідки, щонайменше раз на три роки, а також перед серйозною поїздкою чи офф-роуд змаганнями.

Таке повне розбирання повинно включати наступні пункти: миття, видалення старого мастила і жиру, перевірка шестерень, повторне змащення, перевірка підшипників/втулок, перевірка муфти електромотора, заміна прокладок (за потребою), перевірка якоря на предмет перегріву і можливого оплавлення захисного покриття , перевірка щіток електромотора, перевірка роботи гальма, заміна зношених деталей, перевірка сапунів (дренажних отворів) та перевірка стану троса.

Також я б рекомендував перевіряти блок управління на предмет бруду, який може порушувати нормальну роботу соленоїдів. Також перевіряйте, чи затягнуті гайки, якими кріпляться електропроводи, і чи немає на них слідів корозії. Також перевірте електричні роз'єми пульта дистанційного керування. Після збирання обов'язково перевірте лебідку на працездатність і не забудьте повторно намотати трос на барабан під навантаженням.

Так само ви згадували про змащування троса лебідки. Цей метод застосовується у будівельній промисловості на великих кранах. Я не рекомендую робити це з тросом лебідки. Ви ризикуєте отримати дуже брудний трос з багатьма абразивними частинками, які можуть пошкодити як сам трос, так і барабан лебідки.

— Greg Milton, Manager
National Products & Services