Сумісність бамперів ARB із системою Air Bag

Доброго дня,

Як новачок, я хотів би більше дізнатися про бампери ARB.

Я збираюся встановити захисний бампер ARB на свій Prado і хотів би знати, якою мірою ваш бампер відповідає вимогам системи Air Bag сучасних позашляховиків. Я звернув увагу, що бампери для останньої моделі Prado, як ваші, так і інших виробників, досить помітно рухаються, відносно кузова, під час руху. Я вважаю, що це пов'язано з вимогами подушок безпеки чи зон деформації? Також, якщо справа дійсно в цьому, то очевидно, що ці бампери кріпляться не так надійно, як на автомобілях без Air Bag. Чи не буде це проблемою при використанні домкрата Hi-Lift, наприклад?

Дякую.
Баррі

Привіт Баррі,

Велике дякую за таке блискуче питання.

Ці сумніви часто згадуються власниками Prado та інших сучасних позашляховиків. Насправді те, що ви спостерігаєте у зовнішньому вигляді наших бамперів, не має жодного відношення до вимог системи Air Bag. Тестування та розробка продуктів, сумісних з Air Bag, вимагає від нас ретельного вивчення структурних елементів, що кріпляться у передній частині автомобіля. Датчики спрацьовування Air Bag спроектовані для спільної роботи з переднім бампером, його системою кріплення та іншими компонентами автомобіля.

На повнопривідних автомобілях із незалежною підвіскою та рамою виробники часто додають так звані «зони деформації, якими можна пожертвувати» в передній частині автомобіля для того, щоб невеликі удари (наприклад, удар кенгуру) не сприймалися датчиками Air Bag як сильні удари і не призводили до передчасного спрацьовування подушок безпеки. Таке передчасне спрацювання потенційно дуже небезпечне і може насправді стати причиною набагато серйознішої аварії чи травми. Запізніле спрацювання подушок безпеки також може бути небезпечним.

Враховуючи всі ці можливі небезпеки, інженери ARB розробляють передні захисні бампера. Вони постійно пам'ятають, що встановлення міцної конструкції, яка відрізняється від оригінальних характеристик передньої частини автомобіля, може змінити час спрацювання подушок безпеки.

Ще за часів першої появи системи Air Bag компанія ARB обрала дуже ретельний та безпечний підхід до цієї проблеми та провела глибокі дослідження на кількох фронтах, щоб забезпечити не тільки найвищу якість, яку очікують наші клієнти, але й повну легальність та сумісність наших продуктів із цією системою. .

Компанія ARB уклала контракт з Інженерним факультетом Університету Monash, який проводив експертизу, тестування та оцінку бамперів ARB для автомобілів із подушками безпеки протягом кількох років.

Основним критерієм, що забезпечує сумісність, є точна оцінка стандартних характеристик фронтального удару автомобіля і, по можливості, точне перенесення цих характеристик на бампер ARB та його систему кріплення. Таким чином, якщо бампер ARB встановлено правильно, то автомобіль поводиться абсолютно ідентично при зіткненнях і, відповідно, ніяк не порушується робота системи Air Bag.

Це зовсім не означає, що ARB виробляє марні бампери, які не забезпечують жодного додаткового захисту. Захисні бампери ARB для автомобілів з подушками безпеки дійсно надають підвищений рівень захисту, а також дозволяють легко встановити лебідку.

У розпорядженні наших проектувальників є кілька різних типів кріпильних елементів, які забезпечують необхідні характеристики при зіткненні. Таким чином, кожен продукт (бампер) є унікальним для кожної конкретної моделі автомобіля.

Інженерам доводиться аналізувати безліч різних факторів на стадії первинного проектування бампера, таких як роль структурних елементів автомобіля при зіткненнях, загальні вимоги щодо захисту автомобіля під час зіткнення, вимоги щодо безпеки для пішоходів, наявність необхідних точок кріплення такелажного обладнання та/або лебідки, а також загальну естетичну привабливість нового бампера. Звичайно, ми також прагнемо створити економічно вигідний продукт, який коштує кожного вкладеного в нього центу.

У процесі проектування та тестування нам доводиться використовувати не один, а кілька прототипів, доки ми не досягнемо остаточного результату. Все це займає чимало часу, проте терпіння наших клієнтів з лихвою окупається неперевершеною якістю продукту.

Для вашого спокою кожен захисний бампер, сумісний із системою SRS Air Bag, оснащений спеціальною наклейкою, на якій, зокрема, зазначено наступне:

«Цей продукт та його кріпильна система були спроектовані, протестовані та вироблені компанією ARB спеціально для встановлення на автомобілі, оснащені системою SRS Air Bag, і аж ніяк не порушує відповідність автомобіля вимогам документа ADR69 (Національний австралійський стандарт безпеки автомобілів)».

Повертаючись до вашого першого питання - всі сучасні позашляховики Toyota із незалежною передньою підвіскою використовують дуже великі та м'які кріплення кузова до рами. Під час руху складна конструкція передньої частини рами досить сильно і часто згинається, що забезпечує дуже плавний і тихий хід автомобіля, з мінімумом вібрацій. Коли ми кріпимо наш бампер до такої рами, ви просто починаєте помічати ці раніше невидимі рухи - бампер рухається разом із рамою. Такі вигини є абсолютно нормальними, вам абсолютно нема про що хвилюватися. Це як вигини крила літака – це закладено у конструкцію і це безпечно.

Ви помітите, що при правильній установці бампера ARB завжди є зазор між кузовом автомобіля і бампером. Цей зазор необхідний, щоб бампер міг спокійно рухатися, не пошкоджуючи інші деталі кузова.

Більшість сучасних бамперів ARB також оснащені домкратними «п'ятами» для встановлення домкратів Hi-Lift, і ви можете не сумніватися, що ці місця спроектовані та ретельно протестовані для забезпечення повної безпеки вашого автомобіля та вас.

Greg Milton
(National Product & Services Manager)